fredag den 18. april 2014

Skater med variationer til børn

Jeg har tidligere vist min Lady Skater kjole. Jeg er rigtig glad for den og den kommer på direkte fra tørresnoren. Mønstret er også udgivet i en udgave til børn, som jeg har syet en del gange. Jeg har forsøgt at variere mønstret, så hver kjole får sit eget udtryk.

I denne udgave har jeg forlænget overdelen og ladet den skråne svagt udad i en a-form og dernæst tilføjet små vinger. Den er en favorit i klædeskabet hos den 3-årige.


I denne udgave har jeg ligeledes forlænget overdelen og dertil klippet et rektangel ca. dobbelt så bredt som overdelen. Rektanglet er så rynket og syet på overdelen.


Denne model ligner meget originalmønstret. Jeg har dog skåret skørtet over på midten og klippet stoffet ud, så der kommer en zigzag-effekt på skørtet.


Normalt syer jeg ikke så tit søskendetøj - men det kan alligevel være for fristende. Denne udgave syede jeg til begge pigerne. Overdelen er fra skater kjolen, mens underdelen er et rektangel rynket til og syet fast i taljen. Disse var et hit hos begge pigerne. Jeg brugte transfermærker fra Xo ein ding. Jeg ved dog ikke, om det er mig, der ikke gjorde det korrekt, men efter mærkerne begyndte at flage efter vask, men kunne heldigvis pilles af efterfølgende uden at efterlade spor.


Jeg kan ikke anbefale skater mønstret nok. Det er en fin model, som nemt kan varieres. mønstret og jerseystoffet giver god bevægelsesfrihed og er samtidig praktiske til både skole- og børnehavebrug. Mønstret kan købes hos kitchycoo.bigcartel.com

Kærlig hilsen Mette


English recap

I have sewn the skater dress pattern for my two daugthers several times. The pattern is very versatile. The above pictures show how the dress looks quite different using the same bodicepattern.

Happy sewing

Mette

2 kommentarer:

  1. Der er da rigtig stor variationsmulighed med det mønster. Det giver nogle meget forskellige kjoler - så skønne! Og sikke nogle søde modeller du har :-)
    God Påske.
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Tak Line. Også god påske til dig og dine.

    SvarSlet