tirsdag den 18. marts 2014

Hvad jeg går og pusler med

Jeg går i øjeblikket og tænker alt for meget på kjoler. På dette tidspunkt af året burde det nok mest være sommerkjoler, men denne sneg sig foran i køen. Mønstret har jeg fundet i en rigtig fin bog, fra franske Republique du chiffon:



Jeg har købt bogen på Amazon efter at have set flere af mønstrene syet op rundt omkring på nettet. Det mønster, jeg planlægger at sy er dette:



Jeg synes, den har en fin balance mellem det moderne og lidt inspiration fra Japan. Stoffet er købt, mønstret er klippet ud - nu skal jeg bare igang!


Kærlig hilsen Mette

English recap
I'm thinking way too much about dresses these days. This time of year it should be dresses for the upcoming season but it's still cold and grey so this little dress skipped the queue..

The dress is from the french pattern company Republique du chiffon and it has a lot of cute patterns. I'm making the Eleonore dress which has a good balance of modern and a touch of japan. I bought the fabric yesterday and washed it straight away. Now I'm ready to cut and sew

Happy sewing

2 kommentarer:

  1. Jeg er også ret pjattet med République du Chiffon - og kaster mig også snart over nogle af deres designs :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Især Gerard jakken er jeg vild med - jeg tror bare ikke den passer til sådan en lille bred-måset en som mig.. Men den ville være rigtig fin til dig!

      Slet