fredag den 1. august 2014

Kirsten kimono Tee - with lace

Denne bluse har allerede en måned på bagen og en hel del ture i vaskemaskinen, men jeg vil alligevel ikke snyde Jer for en bluse, der har vist sig at være en ægte vinder. Dette er Kirsten Kimono T-shirt, som er et gratis pdf-mønster fra Maria Denmark.

Jeg her en længe dokumenteret passion (besættelse) af kimonoærmer og det ser ikke ud til, at det stopper lige foreløbigt, da jeg allerede har et par bluser mere i støbeskeen. Jeg har lavet mønstret en smule mere oversize, ved at klippe sømrummet ca. 3 cm i siden fremfor 1 cm. Skuldersømmen er klippet med 1 cm sømrum.

This T-shirt is already a month old and have done quite a few times in the washingmachine, but I would still like to show you this make, since it's a real winner for me. The pattern is Kirsten Kimono T-shirt - a free (!) pdf-pattern from Maria Denmark. I modified the pattern sligtly by adding extra 3 cm to each sideseam to make the T-shirt a bit more oversized.

I have a long documented passion (obsession) about kimonosleeves and I'm not planning to take therapy in the near future since I'm planning another make.


Jeg har holdt blusen helt simpel på forsiden, men har tilføjet lidt blonde på ryggen, for at gøre den til andet end endnu en grå T-shirt. Jeg gjorde det ved at klippe ca 8 cm af det øverste af bagstykket. Jeg købte en blonde med tungekant og anvendte tungekanten som nederste kant af blondestykket. Halskant og ærmekanter er afsluttet med en strimmel bånd (jeg har anvendt samme metode, som hvis man havde anvendt skråbåndsafslutning, men blot syet båndet fast på indersiden. På ydersiden har jeg syet en søm med tvillingenålen).

From the front the T-shirt is as plain as can be, but I added a bit of lace to spice up the back a bit. I cut off approximately 8 cm from the backside paperpattern and cut out this bit in lace instead of jersey. The neckline and sleeves are finished using strips of jersey. I finished with my twinneedle both on neckline, sleeves and hem.


Som jeg tidligere har skrevet om her, har jeg tidligere haft tendens til, at bruge alt for lang tid på at sy kjoler, jeg kun sjældent har på og jeg forsøger at blive bedre til at sy hverdagstøj. Denne T-shirt er på direkte fra tørresnoren, så jeg tror, den opfylder målsætningen. Hvordan styrer du din balance mellem at sy det (sjovere) mere pyntede tøj i forhold til det basistøj, som bliver brugt mere?

I have previously written about my tendency to spend too much time making pretty dresses, I rarely use. My goal is to make more clothes appropriate to my lifestyle. I put this T-shirt on straight from the clothesline so this fits the bill. Do you set up goals for your sewing?

Pattern: Kirsten Kimono T-shirt (gratis)
Fabric: Jersey from stash, lace purchased locally

Happy sewing

Mette

4 kommentarer:

  1. Ih altså hver gang jeg prøver at skrive en kommentar går den ikke igennem og bliver postet! Men i hvert fald rigitg fin t-shirt. Lavede i forgårs en næsten helt magen til;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hep hey 4. Gang er lykkens gang :)

      Slet
    2. Jeg tror indimellem vi må være sytvillinger - jeg har også flere gange set ting hos dig, som jeg har syet, men endnu ikke blogget - hey - det må være god smag ikke?

      Slet
    3. Absolut! det kan vi da hurtigt blive enige om;)

      Slet