onsdag den 20. august 2014

Dress for fall

Striber! Jeg bliver snart nødt til at finde et andet yndlingsprint - men det virker bare altid! Denne kjole er til den kølige tid, vi går i møde og passer glimrende ind i det tema, jeg snart har kørt længe. Jeg tror aldrig, jeg bliver træt af de klassiske blå-hvide striber. Disse striber er superbløde og købt hos Stofdepotet.

I love stripes! I am a repeating stripe-offender and I can't stop. I don't think I'll ever get sick of stripes. Especially this nautical blue and white version.


Mønstret er endnu en variation over Skater Dress mønstret til piger.. Ja, jeg ved det. Jeg bør snart forny mig lidt, men det virker! og man kan sy en kjole på 2 timer! Jeg vil ikke komme med flere undskyldninger, men vil istedet ønske, at jeg også havde en i min størrelse.

I used the Skater Dress pattern (again!) - I know - I really should use another pattern soon, but I know this one works and you can make a dress in 2 hours. I can't argue with that. Instead I would wish I had enough fabric to make one for myself..


Jeg har syet Skater mønstret utallige gange. Denne gang har jeg igen kun brugt overdelen og tilsat hjemmelavet underdel bestående af to rynkede rektangler. Nemmere bliver det ikke. Kjolen falder lidt tungere end de sommerudgaver, jeg har syet i let viscosejersey. Denne jersey er en tungere bomuldsjersey, som er lidt grovere at rynke, men jeg er sikker på, at den bliver fin til efteråret med strømpebukser og støvler til.

This fabric is from my favorite on-line store Stofdepotet. The fabric is a supersoft cotton jersey fabric. I think the dress looks quite different to the skaterdresses I made this summer from superthin viscose knit fabric. I'm sure this dress will get lots of wear in the fall with tights and boots.

Pattern: Skater Dress from Kitchy Coo
Fabric: Stofdepotet

Happy sewing

Mette

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker også bare striber - de holder altid!!

    SvarSlet
  2. Striber er fantastiske. Super fin kjole!

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn! Jeg er også vild med striber :-)

    SvarSlet