fredag den 15. august 2014

Little girls dress - vingekjole

Jeg er her stadig og jeg syer også, men der går for lang tid før jeg får fotograferet og skrevet blogindlæg - kender I det? Hos os er hverdagen for alvor sat ind efter en dejlig lang ferie med usædvanligt meget solskin. På de varme dage er mit yndlignsstof uden sammenligning stof fra Liberty. Det er tyndt og blødt, men tætvævet. Denne kjole syede jeg sidste sommer, men den er føst kommet i brug i år, da den var lige det største.

Hello - I'm still here og still sewing my evenings away, but it takes too long for me to take photos and write blogposts. I promise to improve! We have had a long and sunny vacation but it has now ended and the kids are back in school and kindergarten again. Everything has been a bit hectic with my son starting school and everybody needs to find their feet again.
Anyways, I made this dress last summer, but it was too big for my girl back then. Now it fits and its one of her favorites. When its hot and humid my favorite fabric is Liberty. Nothing compares to the quality.


Jeg syede kjolen på et af de legendariske Marapytta workshops. Hun er fantastisk - meget pædagogisk og med god smag! Line leverer et helt særligt univers, som man ikke kan undgå at blive inspireret af. Kjolen har lille v-udskæring foran, fine vingeærmer og er løs og luftig. Perfekt på en varm sommerdag.

I sewed the dress on a workshop runned by Line - in Denmark famous in the sewingcommunity for running the Marapytta sewing school. Line is an excellent teacher and has very good taste. Please check out her blog!



Hvis man nu ikke er så heldig at bo et sted, hvor man kan komme på workshop med Line, har jeg også fundet mønstret i denne bog. Jeg kan ikke gætte hvad den hedder, da japansk aldrig har været min stærkeste side, men den er købt på Etsy. Der er rigtig mange søde mønstre til små piger i bogen.

If you are not lucky enough to attend one of Line's workshops you can still make the dress. I found the pattern in this book - have no idea what it says, since my japanese is noneexistent. I bought the book on Etsy and it has a lot of cute patterns for little girls.


Her er et billede af vingekjolen fra bogen:

Here is a picture of the pattern I used:


Jeg har for alvor taget hul på min efterårssyning og har fået produceret en hel del. Jeg har vist noget af det frem på min instagramprofil (sewbluedresses), men det kommer også snart på bloggen her med lidt flere ord på vejen. Har du fundet uld og de varmere stoffer frem? Selvom jeg elsker sommer, kan jeg også rigtig godt lide efterår - og ikke mindst efterårstøj..

I have started sewing for fall and have already made quite a bit. I have showed some of it on Instagram (sewbluedresses) and I will write blogposts in the near future. Expect to get spammed:)
Have you started sewing for fall yet? I really like sewing a summer dress but I actually prefer sewing for the colder seasons..

Pattern: Se billede ovenfor
Fabric: Liberty

Happy sewing

Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar