mandag den 21. juli 2014

Boys month - baby

Min søn kan (desværre) ikke længere passe babytøj - så indimellem syer jeg til andre med små babyer - hvem kan modstå småt tøj - alting i miniature er bare sødere.

Jeg syede disse hagesmække til en venindes søn, der går under kælenavnet "direktøren" - hvad kan så passe bedre end skjorte og slips? Skjorten er lavet med knapbelægning og knaphuller. Jeg har dog ikke sprættet knaphullerne op, men blot syet knapperne på - ren snyd. Slipset er syet fast i toppen, men sidder ellers løst - man kan evt. bruge det til en lille mundklud, hvis der skulle sidde lidt mad i mundvigen (host host). Hagesmækken med overskægsstoffet er holdt helt enkel, da stoffet i sig selv larmer tilstrækkeligt. Jeg har fundet inspiration i blogland til skjortehagesmækken hos Linsens Projekter.

Sadly my son doesn't like to wear babyclothes anymore so I sew for my nephew and friend's babies instead when in need for a babyfix. I can't resist babyclothes - heck - everything miniature is just so cute.

I made these two bibs for a friends son nicknamed "the CEO" - what could be more appropriate than a shirt and tie. I made the shirt with a faux placket - complete with buttonholes and buttons. The tie is only sewn to the bib in the top and then hangs loose. Iwas heavily inspired by Linsens projekter when making this bib.
The other bib with moustaches is completely plain since the fabric provides enough decoration.


Denne vatterede jakke er fra Burda 9/2013. Yderstoffet er genbrug fra en af mine kjoler. Dette er quiltet sammen med uglestof fra Stof2000. Jeg quiltede gennem varmevlies - et slags foerstof til jakker for at give ekstra varme. Jeg afsluttede jakken med et uldbånd. Jeg kan desværre ikke fremvise det på den bedårende model, så I må nøjes med en fremvisning på dukke.

I made this little quilted jacket for my nephew. The pattern is from Burda 9/2013 The shell fabric is recycled from one of my old dresses and the lining is cotton with small owls. I used a volumenvlies as a layer in between the two fabrics. The vlies is to give extra warmth for the cold scandinavian winter.


Jeg begynder at længes efter afslutningen på Boys Month. Jeg føler mig så skyldig, når jeg i hemmelighed syer på projekter, der ikke er til min søn.. Men jeg lover, at jeg fremover vil fortsætte med at sy mere til min søn.

I beginning to long for the ending of Boys Month - i have so many things planned for myself and the girls - but I promise - I will continiue to sew more for my son:)

Happy sewing

Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar