mandag den 1. september 2014

Skirts - with ladybirds

God mandag - jeg tænkte, jeg lige ville kigge forbi og sige hej. Her sker ikke så meget på bloggen - fordi jeg er for dårlig til at få fotograferet.. Hele vores have er fyldt op med byggerod og det er øjensynligt for grænseoverskridende for mig, at stille mig op - sådan helt offentligt et andet sted - og lade mig skamfotografere til almindelig fornøjelse for forbipasserende..

At der ikke har været mange indlæg på bloggen i august betyder dog ikke, at der ikke bliver syet - der bliver syet så meget, at maskinerne sjældent når at køle helt af og jeg glæder mig til at vise det hele frem. Jeg har fået syet en del efterårstøj (og overtøj!) og har endnu mere på to-do listen - men altså ikke de fotografiske beviser endnu..

I mellemtiden kan I fornøje Jer med et par nederdele syet til min yngste datter og søde niece - og ja, de er hængt op i en hæk, da det var eneste sted, hvor et stillads/gravmaskiner/mørtelblander/etc ikke ville komme med på billedet. Jeg fandt en lille rest mariehønestof i den lokale genbrugs - lige præcis nok til en stribe på hver nederdel - og supplerede med poplin fra stof og stil. Mariehøneprint er ikke lige min kop te, men jeg vidste, at de ville være populære hos den 3-årige..

Good afternoon my ladies. I thought I might just pop by to see if anybody was still here. Nothing much is happening on the blog these days - not due to lack of sewing, but lack of ability to take photos of the finished makes. Our garden is covered with scaffholding and random building stuff (sorry, my english is lacking names for all the building machines..)and therefor it's difficult to get decent shots. I promise I'll try to come up with a bit of courage and go outside the fence (!) and make a public photoshoot (oh the horror!). I have so many things to show you - including a jacket and a coat!

In the meantime you can enjoy this little piece of favorite wear for my 3 year old and my niece. I found a small piece of fabric with ladybugs in the local charity shop and bought a meter of coordinating fabric - this is the way of the world - you find something incredibly cheap and then you go and by something more, to make you able to actually use the incredibly cheap fabric..:)


Pattern: selfdrafted
Fabric: thrifted and purchased locally

Happy sewing folks

Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar